maandag 10 oktober 2016

Verkeer

Ik weet, na al die jaren dat ik hier al kom, dat Thailand een heksenketel is wat het verkeer betreft. Het staat niet voor niks in de top van landen met met meest verkeersdoden. Enkel in Nigeria is het nog erger gesteld. Als ze zo blijven verder doen worden ze zeker ook in deze discipline de onbetwiste Kampioen.
Van bij de start van mijn eerste kilometer, houd ik me voor om bij elke stommiteit van een Thai niet meer aan het vloeken te gaan, niet fulmineren dat de spuug op de vooruit spat en niet meer op het stuur te kloppen. Ik kan dit een hele tijd volhouden en alles vergoelijken wat die zotten op de weg uitspoken, maar... deze tijd is beperkt, denk een maandje zo. Dan is die tolerantie totaal verdwenen en maakt plaats voor een kotsgevoel (kolaire crescendo) tegenover die stomme duvels die je op de meest onverwachte momenten in de problemen kunnen brengen. Ben altijd content dat ik het er heelhuids heb afgebracht, maar in mijn achterhoofd blijft er altijd wel iets hangen. Pas op, naar het schijnt zijn ze niet allemaal even lomp, ben nog wel op zoek naar zo eentje. Een mooi voorbeeld is het drinken van alcohol bij het rijden. Iedereen heeft al eens een bierke teveel op. Maar die hoeveelheden die ze daar binnengieten en dan nog 100km met de auto rijden, neemt men niet voor mogelijk. Als ik met den auto rijd in Thailand, drink ik niks. Die van ons mag dan gerust zagen van : pas op hier pas en op daar. De kleine wordt er ook al straf in. Maar beter zes ogen op de weg dan maar twee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten